MARKETING OF ACADEMIC LIBRARY

Authors

  • Antonina V. Miamlina

DOI:

https://doi.org/10.15802/unilib/2016_172873

Keywords:

маркетинг библиотеки вуза, социальные коммуникации, реклама, продвижение, лучшие практики продвижения библиотек, реклама книги, мифологема

Abstract

The article deals with the problem of promotion academic library and opportunity of motivation of the students to sign up and use books and other courses. Academic libraries can use experience of promotional library campaigns “@your library”, “use school library” and promotional materials of reading and books and also mifologems that are used in this materials. 

References

Колесникова, Т. О. Сучасна бібліотека вищої школи очима студентів: за

результатами соціологічного дослідження // Вісник Книжкової палати .– 2009. – № 7. –

С. 26–30. – Режим доступу: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/435 – Назва з

екрану. – Перевірено: 17.11.2016.

Колесникова, Т. О. Цифрові сервіси бібліотек ВНЗ із забезпечення розвитку науки

[Електронний ресурс] / Т. О. Колесникова // Бібліотеки ВНЗ України у процесі

імплементації Закону «Про вищу освіту» та інформатизації суспільства : матеріали

Всеукр. наук.-практ. конф., Івано-Франківськ, 16-19 червня 2015р. – Івано-Франківськ :

НТБ ІФНТУНГ, 2015. – С. 147–160. – Режим доступу:

http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/3907. – Перевірено: 17.11.2016.

Колесникова, Т. Читацька активність студентів технічного ВНЗ (читання

літератури іноземними мовами) / Т. Колесникова, Н. Біла // Бібліотечний вісник. – 2016. –

№ 2. – С. 26–32. – Режим доступу: http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/4722.

Мямліна, А. В. Рекламні комунікації читання та книжок: використання міфологеми

Героя / А. В. Мямліна// Вісник Львівської наукової бібліотеки ім. Стефаника. – 2015. –

№ 7 (23). – С. 452–466.

Семеренко, І. Особливості маркетингової діяльності бібліотек навчальних закладів

: методичні поради на допомогу бібліотечним працівникам / І. Семеренко. – Енергодар,

– 42 с.

Patil, S. K. Library Promotion Practices And Marketing Of Library Services: A Role Of

Creative Commons Attribution 4.0 International License

Library Professionals [Electronic resource] / S. K. Patil, P. Pradhan – Режим доступу:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814031012. – Назва з екрана. –

Перевірено: 17.11.2016.

Petruzzelli, B. W. Real-life Marketing And Promotion Strategies In College Libraries:

Connecting With Campus And Community / B. W. Petruzzelli – New York : The Haworth Press,

– 187 p.

Fernandez, S. Promotion Your Library [Electronic resource] / Sandra Fernandez. –

Режим доступу: http://www.slideshare.net/sandrafdzh/promoting-your-library – Назва з

екрана. – Перевірено: 18.11.2016.

Downloads

Published

2019-07-09

How to Cite

Miamlina, A. V. (2019). MARKETING OF ACADEMIC LIBRARY. University Library at a New Stage of Social Communications Development. Conference Proceedings, (3), 210–221. https://doi.org/10.15802/unilib/2016_172873

Issue

Section

MANAGEMENT AND MARKETING AT THE UNIVERSITY LIBRARIES