THE SYSTEM OF THE COMMUNICATION CHANNELS AS EFFECTIVE REALIZATION OF THE LIBRARYI NTERNET-MARKETING

Authors

  • Svitlana V. Nazarieva

DOI:

https://doi.org/10.15802/unilib/2016_172915

Keywords:

библиотека, интернет-маркетинг, коммуникации, информационное представительство

Abstract

The system and the specificity of the communication channel soft the MSU’s scientific library areanalyzed. The activity of the working group on the library information representation in the Internet and the functions of its members are described. The methods of the library internet-marketing efficiency raising are defined.

References

Гончарук, А. Е. Формирование стратегии интернет-маркетинга библиотеки

университета / А. Е. Гончарук // Библиотеки вузов Урала. – 2012. – № 11. – С. 147–153.

Давидова, І. О. Інтегровані маркетингові комунікації як фактор розвитку

документаційно-інформаційної установи / І. О. Давидова // Вісник Харківської

державної академії культури : зб. наук. пр. – Харків, 2013. – Вип. 39. – С. 72–78.

Дейниченко, О. З досвіду створення сайту наукової бібліотеки Маріупольського

державного університету / О. Дейниченко // Бібліотечний форум України. – 2014. – №1.

– С. 11–13. – Режим доступу: 2014_N1_s11-13_BFU_um.pdf.

Захарова, Н. Б. Тенденції розвитку інноваційних форм масової комунікації в сучасній

бібліотечній діяльності // Бібліотека. Наука. Комунікація. В 2 ч. – Київ, 2015. – Ч. 1. –

С. 43–45.

Ильганаева, В. А. Маркетинг в библиотеках : учеб.-метод. материалы /

В. А. Ильганаева ; Харьк. гос. акад. культуры. – Харьков, 2001. – 52 с.

Кирьянова, А. П. Применение технологий интернет-маркетинга в научной библиотеке:

теоретический аспект/ А. П. Кирьянова // Научные и технические библиотеки. – 2012. –

№ 10. – С. 44–50.

Назар’єва, С. В. Методика організації інформаційного представництва як

маркетингового засобу позиціонування бібліотеки в Інтернеті // Науково-дослідна

діяльність наукової бібліотеки Маріупольського державного університету : матеріали

ІІІ наук.-метод. семінару, 26 лют. 2015 р. / под ред. А. П. Шакули. – Маріуполь, 2015. –

С. 45–53.

Назарьева, С. В. Библиотечный блоггинг как инструментарий PR // Использование

современных технологий для создания библиотечного информационного продукта :

материалы ІІІ город. науч.-практ. конф. библиотек, Мариуполь, 31 окт. 2013 г. / под

ред. А. П. Шакулы. – Мариуполь, 2014. – С. 38–50.

Назарьева, С. В. Web-журналистика в библиотеке / С. В. Назарьева // Библиотеки

Мариуполя: оценивая прошлое, видеть будущее : материалы IV город. науч.-практ.

конф., Мариуполь, 29 окт. 2015 г. – Мариуполь, 2015. – С. 31–39. – Режим доступа:

mat_gor_konf_2015_PDTU_031-039.pdf.

Потехина, Ю. В. Управление интернет представительством библиотеки вуза: термины,

этапы жизненного цикла, технология выполнения работ, модель организационно-функциональной структуры / Ю. В. Потехина // Вестник ХГАЭП. – 2012. – № 2 (59). –

С. 73–84.

Ростовцев, С. С. Комунікаційна складова інтернет-маркетингу в бібліотечноінформаційній сфері // Вісн. ХДАК. – Харків, 2015. – Вип. 45. – С. 189–195

Downloads

Published

2019-07-09

How to Cite

Nazarieva, S. V. (2019). THE SYSTEM OF THE COMMUNICATION CHANNELS AS EFFECTIVE REALIZATION OF THE LIBRARYI NTERNET-MARKETING. University Library at a New Stage of Social Communications Development. Conference Proceedings, (3), 222–228. https://doi.org/10.15802/unilib/2016_172915

Issue

Section

MANAGEMENT AND MARKETING AT THE UNIVERSITY LIBRARIES