LIBRARY AND INFORMATIO–EDUCATIONAL SPACE OF UNIVERSITY
DOI:
https://doi.org/10.15802/unilib/2013_174921Keywords:
a university library, system of scientific communications, USA university libraries, information support of university activity, traditional methods of work, electronic resources, open access, informationeducational and socio-cultural centre of universitAbstract
In this article the library is considered as a part of university information space, activity of scientific literature service department in information support of educational activity and university scientific research is presented.References
Еременко, Т.В. Современные информационные технологии в университетских библиотеках
США. – Рязань : Изд-во Рязан. гос. пед. ун-та, 2001. – 120 с.
Колесникова Т. О. Етапи інформатизації бібліотек вищої школи України і США: порівняльна
характеристика / Т. О. Колесникова // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія.
― 2010. ― №. 4 ― С. 59―66.
Концепція розвитку електронного урядування в Україні [Електронний ресурс] (схвалено
розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2010 р. N 2250-р. ― Режим
доступу: http://search.ligazakon.ua/1_doc2.nsf/link1/KR102250.html). ― Назва з екрану.
«Положення про бібліотеку вищого навчального закладу ІІІ-ІY рівнів акредитації»
[Електронний ресурс] ― Режим доступу: http: //www.library.univ.kiev.ua/ukr/
for_lib/nakazmou.html/. ― Назва з екрану.
Шрайберг, Я. Л. Первое десятилетие информационного века: влияние информационноэлектронной среды на роль и позицию библиотек в развивиющемся обществе : ежегод. докл.
конфер. «Крым-2010» // Научные и технические библиотеки. ― 2011. ― № 1. ― С. 7―63.
Berlin Declaration on Open Access to Knowledge in the Sciences and Humanities [Electronic
resource]. ― Access Mode: http://oa.mpg.de/lang/en-uk/berlin-prozess/berliner-erklarung/. ― Title
from screen.
Budapest Open Access Initiative [Electronic resource]. ― Access Mode:
http://www.budapestopenaccessinitiative.org/read. ― Title from screen.
Harnad, Stevan. Subversive Proposal [Electronic resource] // EJournal — 1995. ― Vol.5, № 1. —
Access Mode: http://www.ucalgary.ca/ejournal/archive/rachel/v5n1/article.html. ― Title from screen.